148683
Book
In basket
Umberto Eco zastanawia się nad różnicami między pisarstwem powieściowym i niepowieściowym - z powagą, ale też z poczuciem humoru, błyskotliwie porusza się po ich pograniczu. Dobre pisarstwo niepowieściowe, uważa, ma w sobie kunszt kryminału, a sprawny powieściopisarz, obserwując, poszukując, tworzy bogate w konkret światy. Wprowadzając nas w swoją metodę twórczą, Eco ujawnia, jak projektuje królestwa fikcji. U źródła leży obraz, potem wybiera czas, miejsce i środek wyrazu - tworzy opowieści, które przemawiają zarówno do elitarnego, jak i do masowego czytelnika. Przenikanie się rzeczywistości i fikcji rozciąga na mieszkańców światów wymyślonych. Dlaczego los bohaterów powieściowych wzrusza nas do łez? W jakim sensie ""istnieją"" Anna Karenina, Gregor Samsa i Leopold Bloom? Umberto Eco (ur. 1932), filozof, mediewista, estetyk, pisarz i felietonista, emerytowany profesor uniwersytetów we Florencji i w Bolonii. Autor między innymi książek äImię różyö, äWahadło Foucaultaö, äZapiski na pudełku od zapałekö, äSześć przechadzek po lesie fikcjiö [www.empik.com]
Availability:
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 82(091)SL (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again