149398
Book
In basket
(Engram)
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju. Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi. [www.ksiegarnia.difin.pl, 2015]
Availability:
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 167-174.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again