152010
Book
In basket
Turystyka w badaniach ekonomicznych Praca jest przeglądem zainteresowań badawczych i zrealizowanych badań dotyczących szerszego spektrum ekonomicznych problemów turystyki. Nie ma charakteru monograficznego. Jest przeznaczona dla czytelnika, który zna podstawy ekonomiki turystyki i przedsiębiorstwa turystycznego. Całość prezentowanych w pracy zagadnień można podzielić na 4 grupy: grupa pierwsza dotyczy relacji turystyki do zmieniającego się pojęcia i sposobu wykorzystania czasu; grupa druga zagadnień dotyczy problematyki zarządzania turystyką w ujęciu przestrzennym i to zarówno na obszarach niezurbanizowanych jak i miejskich; trzecia grupa zainteresowań badawczych dotyczy uwarunkowań rozwoju produktów turystycznych; kolejna grupa prac dotyczy problematyki przedsiębiorstw. Ważne miejsce zajmują tu badania nad przedsiębiorczością w polskim sektorze turystycznym. Agnieszce Niezgodzie dziękuję za współpracę przy realizacji badań dotyczących roli czasu i dysponowania czasem wolnym. Justynie Majewskiej za wspólną pracę przy ocenie oddziaływania samorządu na rozwój funkcji turystycznej miast i ocenie wpływu lokalizacji na wrażliwość hoteli na zjawiska kryzysowe. Podziękowania dla Janusza Majewskiego za współpracę przy próbie określenia perspektyw rozwoju turystyki wiejskiej i dla Marcina Olszewskiego, z którym przeprowadziłem polskie studium przypadku badając przedsiębiorczość liderów rynku turystycznego. Dziękuję też za wspólną pracę nad kanałami dystrybucji elektronicznej w Polsce, Maciejowi Andrzejewskiemu. (Grzegorz Gołembski) [ksiegarnia.pwn.pl, 2015]
Availability:
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-338.48 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 185-195.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again