152079
Książka
W koszyku
Medialna wojna polsko-polska / Łukasz Żygadło. - Warszawa : Zona Zero, copyright 2025. - 280 stron ; 21 cm.
Niezwykła książka podsumowująca polską rzeczywistość medialną autorstwa znanego komentatora z kanału YT Analiza Polityczna, którego codzienne wejścia śledzi 180 tys. subskrybentów. Rozpoczyna się od schyłku PRL-u i opowieści o propagandowym sukcesie Jaruzelskiego w stanie wojennym. Zagląda za kulisy transformacji mediów po roku 1989, opisując monopol medialny strony liberalno-lewicowej i wejście kapitału zagranicznego. Tłumaczy zasadę i przyczyny tworzenia kasty medialnych celebrytów i informacyjnego parasola ochronnego nad wybraną klasą polityczną – na przykładzie prezydenckiej pary Kwaśniewskich, którzy do tej pory królują w rankingach zaufania społecznego. Autor sięga również do doświadczeń mediów światowych: • Pucz za weneckim lustrem czyli jak big techy rzadzą nami bez żadnej kontroli społecznej • Programowanie neurolingwistyczne. Język jako narzędzie wpływu • Teoria deindywidualizacji i inżynieria społeczna • Algorytmy, bańki Informacyjne i fale hejtu w sieci społecznościowej • Boty i trolle: armie cyfrowej wojny. Deepfake trzęsie światem • Co mogą celebryci, czyli efekt Taylor Swift • Ciemna strona ekranu. Zagrożenia płynące ze współczesnych mediów Łukasz Żygadło przypomina, jak wyglądała od kulis „nocna zmiana” i obalenie rządu Olszewskiego. Naświetla, jaką cezurą w mediach okazała się katastrofa smoleńska i towarzyszący jej przemysł pogardy. Przygląda się medialnemu tworzeniu partii politycznych w kolejnych akcjach „Zróbmy sobie koalicjanta”- opisuje rolę Palikota, Petru i Hołowni. Przypomina medialne ustawki jak wymyśloną aferę z nazistami świętującymi w lesie urodziny Hitlera. W książce znalazły się liczne fragmenty wywiadów udzielonych autorowi, wypowiedzi naukowców, polityków i ludzi mediów. • Game changer polskiego ekosystemu medialnego – media społecznościowe • Młode wilki i tiktokowi politycy wymiatają stare złogi medialne • Próby wymuszania bojkotu reklamowego nowych mediów • Fenomen Kanału Zero • Zagraniczne środki w polskich mediach. US AID i kampanie wyborcze
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 275-280.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej