Lach-Rosocha Jadwiga
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2474)
Kozioł Paweł
(2010)
Kotwica Wojciech
(811)
Kowalska Dorota
(659)
Zarawska Patrycja (1970- )
(526)
Lach-Rosocha Jadwiga
(-)
Kochanowski Jan
(469)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(406)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(335)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(333)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(328)
Siemianowski Roch (1950- )
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Popławska Anna (literatura)
(304)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(301)
Fabianowska Małgorzata (tłumaczka)
(293)
Christie Agatha (1890-1976)
(290)
Steel Danielle (1947- )
(288)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(285)
Roberts Nora (1950- )
(281)
Drewnowski Jacek (1974- )
(267)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(266)
Trzeciak Weronika
(260)
Konopnicka Maria
(258)
Prus Bolesław (1847-1912)
(246)
Boy-Żeleński Tadeusz
(241)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(241)
Leśmian Bolesław
(235)
Krasicki Ignacy
(226)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(223)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(222)
Zimnicka Iwona (1963- )
(219)
Ławnicki Lucjan (ilustrator)
(210)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(208)
King Stephen (1947- )
(206)
Webb Holly (1976- )
(204)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(201)
Goliński Zbigniew
(198)
Dug Katarzyna
(197)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Szulc Andrzej (1967-)
(192)
Jasieński Ksawery (1931- )
(186)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(186)
Rzehak Wojciech (1967- )
(186)
Szekspir William (1564-1616)
(183)
Domańska Joanna (1970- )
(180)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(180)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(179)
Beaumont Émilie (1948- )
(179)
Tuwim Julian (1894-1953)
(178)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(175)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(173)
Górski Wojciech (1971- )
(170)
Gawryluk Barbara (1957- )
(169)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(168)
Mazan Maciejka (tłumaczka)
(167)
Cieślik Donata (lektorka)
(160)
Mortka Marcin (1976- )
(160)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(156)
Jachowicz Stanisław
(156)
Kraśko Jan (1954- )
(154)
Szal Marek (ilustrator)
(153)
Williams Sophy (1965- )
(153)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(152)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(152)
Dobrzańska-Gadowska Anna (tłumaczka)
(151)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(149)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(147)
Głowińska Anita (literatura dziecięca)
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(147)
Ochab Janusz (1971- )
(146)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(145)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(145)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(144)
Sandemo Margit (1924-2018)
(144)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(143)
Siudak Jacek (ilustrator)
(140)
Supeł Barbara (literatura dla dzieci)
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika (tłumaczka)
(140)
Mróz Remigiusz (1987- )
(138)
Stanecka Zofia (1972- )
(136)
Lech Justyna
(135)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(134)
Fabisińska Liliana (1971- )
(131)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(131)
Rolando Bianka
(131)
Teleszyński Leszek (1947- )
(131)
Siewior-Kuś Alina (tłumaczka)
(130)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(130)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(130)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Zadura Janusz (1968- )
(129)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(127)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(126)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(126)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(125)
Onichimowska Anna (1952- )
(125)
Widmark Martin (1961- )
(125)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(123)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Antropologia filozoficzna
(1)
Pedagogika
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Gatunek
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Praca monograficzna Jadwigi Lach-Rosochy wyraźnie wpisuje się w jakże potrzebną dzisiaj dyskusję wokół miejsca przeżycia estetycznego w szeroko pojmowanej działalności edukacyjnej. Mamy tutaj do czynienia z kolejnym znaczącym głosem uzasadniającym tezę, że tylko taka pedagogika, która uzna przeżycie estetyczne za fundament doświadczenia osobowego, może uchronić wychowanie przed jednostronnością i skutecznie wspierać wychowanka w nieustannym dowiadywaniu się o sobie. Autorce nie chodzi jedynie o to, aby przywrócić sztuce należne jej miejsce w procesie nauczania i wychowania; pokazuje, że bez wrażliwości estetycznej, która idzie w parze z wrażliwością moralną, trudno sobie wyobrazić autentyczną komunikację między ludźmi na wszystkich płaszczyznach życia społecznego i politycznego. Nie byłaby to bowiem komunikacja między osobami, ale jedynie komunikacja między rolami społecznymi. Ludzie, którzy zostali pozbawieni możliwości rozwijania wrażliwości estetyczno-moralnej, nie są zdolni do samorealizacji, a jedyną zasadą, którą stosują w życiu, jest konkurencja. Z jednej strony coraz to nowe formy sztuki wprowadzane są w ogólnoświatowy obieg, a z drugiej – jak sugeruje David Harley – mamy do czynienia z fermentem, niestabilnością i przelotnością postmodernistycznej estetyki. Autorka dokładnie nakreśliła kierunek badań przez przyjęcie podstawowych założeń pedagogiki antropologicznej. Wielką zaletą jest wybór metody badań. Idiograficzne podejście do badanej problematyki pozwala na przełamanie wszelkich schematów poznawczych, co nie oznacza wcale zerwania z możliwościami logicznej analizy danych. Wnioski z przeprowadzonych badań potwierdzają główną tezę pracy – przeżycia estetyczne odgrywają ważną rolę w budowaniu struktury aksjologicznej człowieka jako osoby. Wspieranie wychowanków w procesie odkrywania ich możliwości na płaszczyźnie estetycznej samorealizacji przyczynia się niewątpliwie do budowania społeczeństwa osób. W ogólności książka jest spójna, erudycyjna, aktualna i napisana z pasją badawczą. Praca niniejsza powstała w przekonaniu, że sensowna implementacja przeżyć estetycznych w proces edukacyjny stwarza szansę realizacji tak ambitnie określonych zamierzeń. Przeżycia estetyczne, jak dowodzą tego badania dawniejsze i współczesne, są poznaniem szczególnego rodzaju, dotykają tajemnic życia i odkrywają rzeczywistości ukryte, przynoszą zrozumienie dla rzeczy zwyczajnych i niezwyczajnych, dla zjawisk typowych i nietypowych, dla zdarzeń przewidywalnych i nieprzewidywalnych. Kierując uwagę człowieka w przyszłość, przezwyciężają egoistyczne i krótkowzroczne zapatrzenie w siebie i angażują w działania wykraczające poza doraźne potrzeby życiowe, skłaniają do angażowania się w urzeczywistnianie wartości, które obiecują uczynić świat piękniejszym i doskonalszym, a podmiot owych przedsięwzięć – kimś wyjątkowym... [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej