Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(69)
Form of Work
Książki
(68)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Status
only on-site
(40)
available
(30)
unavailable
(8)
Branch
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(19)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(11)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(37)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(5)
Author
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(9)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(8)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(5)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(4)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(3)
Delaney Tara
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(3)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(2)
Lawendowski Rafał
(2)
Melillo Robert
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(2)
Sher Barbara (1935- )
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Voss Angie
(2)
Wilde Kate C
(2)
Andrews June
(1)
Arcangeli Donatella (1969- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baniel Anat
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bochenek Emilia (tłumaczka)
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Castellon Siena
(1)
Cieślik Elżbieta (filolożka)
(1)
Delahooke Mona (psycholożka)
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Francesetti Gianni (psychiatra)
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Gecele Michela (1965- )
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Green Shannon
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna (tłumaczka)
(1)
Gurnett Jane (1956- )
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kalita Lech
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika (tłumacz)
(1)
Kazek Beata
(1)
Kipp Katherine
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knapp Julie
(1)
Kotowska Adrianna (tłumaczka)
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Majcher Karolina (tłumacz)
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Masłowska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Mizerska Renata (1972- )
(1)
Morton Tessa
(1)
Neborsky Robert J
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Roubal Jan (1971- )
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaffer David Reed (1946- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Speck Otto (1926-2023)
(1)
Szewczyk Andrzej (anglista)
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Sørensen Patricia (tłumacz)
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Ten Have-de Labije Josette
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Year
2020 - 2025
(22)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(53)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
Country
Poland
(69)
Language
Polish
(67)
Audience Group
Rodzice
(17)
Nauczyciele
(9)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci
(5)
Logopedzi
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Pedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Koordynatorzy do spraw edukacji specjalnej
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologowie
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Subject
Dziecko autystyczne
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Autyzm
(11)
Logopedia
(10)
Zaburzenia mowy
(7)
Dzieci
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Terapia zabawą
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zespół ADHD
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Otępienie
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Regulacja emocji
(2)
Uczenie się
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Ból głowy napięciowy
(1)
Choroby mózgu
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagniostyka logopedyczna
(1)
Diagnostyka logopedyczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci zaniedbane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Geragogika
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Indywidualizm (psychologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Migrena
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Neurobiologia
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neurony lustrzane
(1)
Neuroprzekaźniki
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niemowlę
(1)
Nieświadomość zbiorowa
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Prawo
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik
(25)
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(8)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Gry i zabawy
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Muzyka
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Psychologia
(29)
Edukacja i pedagogika
(23)
Medycyna i zdrowie
(21)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
69 results Filter
Book
In basket
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację. [www.bonito.pl]
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
There are copies available to loan: sygn. F.5 - 61 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-616 (1 egz.)
Book
In basket
W książce kody QR.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. [z okładki].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. M-37 (1 egz.)
Book
In basket
Specjaliści coraz częściej diagnozują - szczególnie u dzieci - zespół Aspergera, który jest traktowany jako samodzielny, stały zbiór powtarzających się symptomów - niezależny od autyzmu. Jakie to symptomy? Przede wszystkim: ograniczona empatia; naiwny, niewłaściwy w danej sytuacji, jednostronny typ interakcji; pedantyczna, repetytywna mowa; uboga komunikacja niewerbalna; głębokie zaabsorbowanie pewnymi tematami; niezdarna i nieprawidłowo skoordynowana motoryka i dziwaczna postura. W swojej książce Tony Attwood tłumaczy rodzicom i specjalistom, jak rozpoznać zespół Aspergera. Prezentuje opis i analizę nietypowych charakterystyk i praktycznych strategii korekcyjnych wykorzystując przy tym cytaty z wypowiedzi ludzi z tym zespołem. Wszystko to czyni w jasny i przystępny sposób.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
All copies are currently on loan: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Dziecko-a-integracja-sensoryczna,114591635,p.html]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło.[www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92, MgC-5965 (2 egz.)
Book
In basket
W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata.[www.taniaksiazka.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy aut. na s. 11.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka. [harmonia.edu.l]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI Wieku)
Niniejsze opracowanie pod redakcją naukową Katarzyny Kaczorowskiej-Bray i Jacka J. Błeszyńskiego podejmuje niezwykle istotną problematykę mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Choć sam ogólny aspekt funkcjonowania tego rodzaju osób został potraktowany w literaturze psychologicznej, logopedycznej oraz pedagogicznej z należytą uwagą, to brak dotąd było szczegółowych i aktualnych informacji na temat komunikacji, mowy i języka osób z dysfunkcjami umysłowymi. Zaletą publikacji jest nie tylko zawarta w niej najnowsza wiedza dotycząca tego tematu, lecz także zupełnie świeże spojrzenie na problem. [www.eduksięgarnia.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Book
In basket
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę – osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie. Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon – uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności – na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność! [Wydawnictwo Harmonia, 2022].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. M-1 (1 egz.)
Book
In basket
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania. Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. [www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.91/regał 8 (1 egz.)
Book
In basket
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Book
In basket
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. M-BT (1 egz.)
Book
In basket
Psychoterapia Gestalt w praktyce klinicznej. Od psychopatologii do estetyki kontaktu to podręcznik, który recenzenci chętnie określają jako „rewolucyjny”. Z punktu widzenia terapii Gestalt, jaką znamy z drugiej połowy ubiegłego wieku, podręcznik, który dostajemy do ręki, jest na pewno wyrazem znaczącej ewolucji podejścia. (…).[www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-615 (1 egz.)
Book
In basket
Książka zawiera ujęte encyklopedycznie najważniejsze pojęcia dotyczące logopedii, ale i dziedzin pokrewnych: medycyny, stomatologii, audiologii i foniatrii oraz językoznawstwa. Publikację wzbogacają liczne ryciny i tabele. Publikacja powstała przede wszystkim z myślą o studentach logopedii i medycyny, a także początkujących adeptach tych dwóch dyscyplin. Hasła celowo zostały omówione skrótowo, aby ułatwić szybkie odnalezienie się w zawiłej terminologii takich dziedzin jak stomatologia, neurologia, fonologia, foniatria czy językoznawstwo. Podręczny leksykon logopedyczny przyda się także rodzicom dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną oraz tym wszystkim, którzy są zainteresowani biologicznym i poznawczym funkcjonowaniem człowieka, szczególnie w aspekcie rozwoju zaburzeń mowy. [www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
Book
In basket
Monografia ta jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii oraz osób związanych zależnościami formalno-administracyjnymi z logopedami: dyrektorów placówek służby zdrowia i oświaty, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, właścicieli ośrodków służby zdrowia, przedstawicieli organów kontroli nad wymienionymi placówkami. Może być też pomocna w praktyce akademickiej służącej kształceniu logopedów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Act for Autism. Ścieżka trzech kroków.
Na 4. stronie okładki kod QR odsyłający do strony wydawnictwa.
Tessa Morton i Jane Gurnett – autorki książki i założycielki organizacji Act for Autism prezentują sprawdzone przez siebie metody nawiązywania kontaktu i komunikowania się, stawiając na pierwszym miejscu zrozumienie i wzmocnienie dziecka autystycznego. To prosta, lecz skuteczna strategia polegająca na uwolnieniu się od bodźców rozpraszających, a następnie nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, uspokojeniu go i komunikacji. Każdemu z kroków przedstawionych w książce przypisano zestaw ćwiczeń – wykorzystujących elementy dramy, łatwych do wprowadzenia i gruntownie przetestowanych w trakcie warsztatów. Publikacja będzie skarbnicą pomysłów dla rodziców i specjalistów pragnących budować skuteczną, pozytywną i opartą na zaufaniu relację z autystycznymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi, z którymi dzielą życie lub pracują. [www.platon.com.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
Pokonać OCD... to doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD. [www.harmonia.edu.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-616 (1 egz.)
Book
In basket
Młodzi polscy psychologowie muzyki prezentują tom drugi Psychologii muzyki, który zawiera starannie wybrane i bardzo dobrze przygotowane teksty, skupione na wzajemnych relacjach pomiędzy wykonawcą muzyki a jej odbiorcą oraz na samej istocie muzyki. Różnorodność metodologii, koncepcji, podejść i stylów jest znaczącym atutem tej książki – prowadzi do wielostronnego oglądu muzyki jako złożonego zjawiska interakcyjnego, narzędzia oddziaływania na ból, zmagania się z chorobą czy kreowania nastroju. [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.9 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Logopedia artystyczna / redakcja naukowa Barbara Kamińska, Stanisław Milewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. - 659 stron : ilustracje ; 25 cm + 1 płyta (CD).
(Logopedia XXI Wieku)
Monografia Logopedia artystyczna stanowi cenne uzupełnienie serii podręczników logopedycznych publikowanych przez wydawnictwo naukowe Harmonia Universalis. Tom ten jest wartościowy merytorycznie – proponuje się w nim sposób ujmowania tego działu logopedii oraz zakresy, treści, a także metody i techniki pracy w dziedzinie logopedii artystycznej.[www.harmonia.edu.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
Book
In basket
Zmysły w komunikacji. Wszystkie zmysły prowadzą do mózgu to pierwszy tom publikacji o cyklicznym charakterze, reprezentującej interdyscyplinarne podejście do opisywanej tematyki: funkcjonowania zmysłów w przestrzeni komunikacji międzyludzkiej. Książka składa się z dziewięciu artykułów. Autorzy skoncentrowali się na zagadnieniach dotyczących nabywania, rozwoju i funkcjonowania mowy, a także odnieśli się do współwystępujących zaburzeń. Szczególną uwagę poświęcono funkcjonowaniu mózgu. [eksiegarnia.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again