Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Franz Klemens
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Rosenberg Uwe (1970- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(1)
1 wynik Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 8+)
W pudełku : 1 główna plansza czasu, 2 plansze kołder, 2 znaczniki czasu, 1 pionek neutralny, 33 żetony kawałków materiału, 5 żetonów specjalnych kawałków materiału, 1 żeton specjalny, 50 żetonów guzików (32 żetony "1 guzik", 12 żetonów "5 guzików", 5 żetonów "10 guzików", 1 żeton "20 guzików"), instrukcja.
Ilość graczy: 2 osoby
Czas gry: ok. 30 min.
Patchwork to dwuosobowa gra logiczna, w której wybieramy skrawki materiałów z dostępnej puli, mając na uwadze koszt każdego z nich w guzikach i czasie. Za pomocą pozyskanych elementów staramy się jak najefektywniej zająć miejsce na naszych planszach. Na czym to polega? Przed rozpoczęciem rozgrywki wykładamy kafelki w kole wokół planszy, a następnie ustawiamy między nimi neutralny pionek. Jego położenie wskazuje, które fragmenty materiałów możemy aktualnie zdobyć – dostępne są pierwsze 3 przed pionkiem. Za każdym razem, gdy gracz zabiera kafelek z puli, umieszcza pionek na jego miejscu, wyznaczając tym samym nową dostępną pulę. Każdy ze skrawków materiałów posiada koszt wyrażony w guzikach oraz w czasie na przyszycie. Oznacza to, że aby go dobrać, musimy zapłacić w obu formach. Guziki to klasyczna waluta: musimy mieć odpowiednią ich liczbę w zasobach, którą wydamy, by pozyskać kafelek. Sercem gry jest jednak plansza czasu, znajdująca się na środku. Za każdym razem, gdy dobieramy skrawek materiału, poruszamy się o wskazaną na nim liczbę pól. Podczas gry w Patchwork nie zawsze rozgrywamy tury jedno po drugim. Aktywnym graczem jest zawsze osoba, której pionek jest z tyłu na torze czasu. Wykonuje ona swoje akcje, dopóki nie minie pionka przeciwnika. To ważny element strategiczny, czasem nie opłaca się wybiegać zbyt daleko! Zdobyte kafelki od razu umieszczamy na swojej planszy kołdry. Wszywamy je na stałe, więc raz umieszczone, nie mogą zmieniać swojego położenia. Naszym celem jest jak najefektywniejsze zapełnienie planszy – pod koniec gry otrzymamy ujemne punkty za każde pole niepokryte materiałem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 354/GP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej