Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(4)
Branch
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Author
Adamczyk Barbara (pedagog)
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Jaromi Stanisław (1963- )
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Poznański Jacek (1974- )
(1)
Skoczek Anna (filolożka)
(1)
Surma Barbara
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Diagnostyka medyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Ekoteologia
(1)
Franciszek (papież ; 1936-2025)
(1)
Katolicyzm
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kościół katolicki
(1)
Mutyzm
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Subject: work
Laudato si'
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Encyklika
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Jest to obszerna (…) pozycja naukowa wpisująca się w naukowy dyskurs o zjawisku dzieci ulicy, jego różnych obszarach i płaszczyznach, które systematycznie potrzebują uaktualnień oraz rzetelnego spojrzenia badawczego (…). Autorka zjawisko dzieci ulicy definiuje głównie poprzez uwzględnienie funkcji ulicy, wieku dziecka i dysfunkcjonalności podstawowych środowisk wychowawczych dziecka: rodziny i szkoły. (…) Zwraca uwagę na rolę strukturalnych predykatorów przyczyniających się do ucieczki dzieci na ulicę. Podkreśla destrukcyjne następstwa migracji zarobkowych rodziców. Zwraca uwagę na zjawisko anomii towarzyszące przemianon społeczno-ekonomicznym, kulturowym i przestrzennym, które również sprzyja pogłębianiu się problemów młodych ludzi. Całość recenzowanej monografii dopełniają uogólnienia i wnioski. Jest to bardzo inspirująca część pracy. Uzyskane wyniki przeprowadzonych badań mogą przyczynić się do zerwania pewnych stereotypów dotyczących zjawiska dzieci ulicy. Autorka postuluje konieczność prowadzenia dalszych badań, głównie uwzględniających korelacje pomiędzy poszczególnymi czynnikami etiologicznymi w procesie stawania się dzieckiem ulicy. Zwraca także uwagę na konieczność uwzględniania tych przyczyn w pracy z dziećmi funkcjonującymi w środowisku ulicy. Z recenzji dr hab. Anny Fidelus, prof. UKSW [platon.com.pl, 2019]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-364 (1 egz.)
Book
In basket
Przedłożona do recenzji praca pt. "Pedagogika przedszkolna z metodyką" autorstwa Jolanty Karbowniczek, Małgorzaty Kwaśniewskiej i Barbary Surmy ma charakter podręcznika, który może być wykorzystany w procesie akademickiego kształcenia pedagogów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola. W książce podjęto i omówiono wiele zagadnień istotnych zarówno dla organizacji, jak i przebiegu procesu edukacji dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się ona z siedmiu rozdziałów, których tematyka dobrze koresponduje z potrzebami dydaktyki akademickiej oraz obszernej bibliografii ukazującej możliwości pogłębienia omawianych w książce zagadnień, a także poszukiwania materiałów do samodzielnej analizy wybranych problemów. Z recenzji prof. dr hab. Sabiny Guz [e.wydawnictwowam.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2, MgC-2109 (2 egz.)
Book
In basket
W encyklice "Laudato si" papież Franciszek dokonuje cennej i długo oczekiwanej aktualizacji społecznej nauki Kościoła. W kontekście kryzysu ekologicznego proponuje m.in. przewartościowanie roli ekonomii, gospodarki i polityki w taki sposób, aby wyraźnie były nakierowane na służbę ludziom, współpracę narodów na rzecz pokoju i sprawiedliwego podziału dóbr, bardziej zdecydowaną troskę o stworzenie oraz obronę Matki Ziemi. Papież wskazuje także, że ochrony stworzenia i dbałości o środowisko nie można oddzielić od "ekologii ludzkiej", gdyż obecny kryzys jest nie tylko problemem ekonomicznym , ale także środowiskowym, etycznym i antropologicznym. W encyklice dodaje, że kryzys ten sięga samych podstaw kultury i duchowości oraz proponuje projekt ekologii integralnej, którego punktem wyjścia jest ekologiczne nawrócenie. Autorzy artykułów monografii podejmują liczne wątki ekologiczne zasugerowane lub omawiane przez papieża, poszukując źródeł, inspiracji i kontekstów wizji zaproponowanej przez Franciszka. Jacek Poznański SJ, Stanisław Jaromi OFMConv Treść książki wskazuje na komplementarną spójność problematyki obu jej części oraz poszczególnych jej rozdziałów. Warte zauważenia jest także wzajemnie dopełniające się przedstawienie zagadnień teoretycznych i praktycznych (...). Dzięki tak zaprezentowanej refleksji nad encykliką Laudato si', książka oddaje charakter encykliki, która prócz refleksji teoretycznej ma wyraźne przesłanie praktyczne skierowane zarówno do przedstawicieli świata polityki i biznesu, jak i wszystkich ludzi dobrej woli (...). Należy wyrazić nadzieję, że niniejsza publikacja nie tylko zainspiruje dalsze badania w polskim środowisku naukowym, ale także zachęci działaczy ekologicznych do refleksji nad kwestiami ekologicznymi z punktu widzenia, jaki przedstawił papież Franciszek i przyczyni się w ten sposób do ekologicznego "efektu Franciszka" na gruncie polskim. Dr hab. Ryszard Sadowski SDB, Instytut Ekologii i Bioetyki UKSW [www.bonito.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-27 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Na stronie tytułowej: Logopedia.
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci, które doświadczają trudności w komunikacji werbalnej. Książka jest monografią zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii, psychologii i pedagogiki oraz studentów tych kierunków. W opracowaniu została wyłożona autorska metoda interpretacji i terapeutycznego postępowania (w aspekcie poznawczym, diagnostycznym i rewalidacyjno-leczniczym) z mutyzmem - zaburzeniem rozwojowym i komunikacyjnym trudnym taksonomicznie, definicyjnie, diagnostycznie i terapeutycznie, gdyż wymagającym procedur inter- i transdyscyplinarnych. Zostały w monografii wprowadzone w sposób ustrukturyzoway liczne terminy i pojęcia należące do przestrzeni logopedii jako nauki, ale czerpiące z osiągnieć m.in. psychiatrii dziecięcej, psychologii klinicznej, pedagogiki specjalnej i terapeutycznej. Z recenzji dra hab. prof. UP Mirosława Michalika Anna Skoczek, doktor (językoznawstwo stosowane, specjalność logopedia), adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Akademii Ignatianum w Krakowie. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z SLI, zaburzeń komunikacji werbalnej związanych z mutyzmem, związku zaburzeń mowy z zaburzeniami czytania i pisania. Przez szereg lat kierownik Podyplomowych Studiów Logopedycznych. Logopeda - praktyk w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego i Polskiego Związku Logopedów. [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again