Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(30)
Forma i typ
Gry i zabawki
(30)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(30)
Autor
Moon Alan R. (1951- )
(4)
Bauza Antoine (1978- )
(3)
Benvenuto Johan
(2)
Blanchot Denis
(2)
Bourgoin Nicolas (1962- )
(2)
Cardouat Marie
(2)
Coimbra Miguel (1977- )
(2)
Cotterau Jacques
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Roubira Jean-Louis
(2)
Roubira Jean-Louis (autor gier)
(2)
Wilson Clarissa A
(2)
Żabicka Monika (tłumaczka)
(2)
Andre Marc (1967- )
(1)
Basley Andrew
(1)
Borchelt April
(1)
Brunnenkant Marc
(1)
Bystroň Ondřej
(1)
Canga C.B
(1)
Cathala Bruno
(1)
Chvátil Vladimir (1971- )
(1)
Coimbra Miguel
(1)
Colette Xavier
(1)
Czyrynda-Koleda Magdalena
(1)
Delval Julien
(1)
Delval Julien (1972- )
(1)
Dion Franck
(1)
Dzikiewicz Patryk
(1)
Evarts Denise
(1)
Evarts Madeleine
(1)
Evarts Max (autor gier)
(1)
Evarts Miranda
(1)
Feliks Janusz
(1)
Fryxelius Jacob
(1)
Gamrat Magda
(1)
Głowińska Anita (literatura dziecięca)
(1)
Hebinger Etienne
(1)
Jarosch Pavel
(1)
Jedlińska Magdalena (tłumaczka)
(1)
Kiesling Michael (1957- )
(1)
Korzeniewski Paweł
(1)
Kucerovsky Tomas
(1)
Kurek Krzysztof (1974- )
(1)
Leacock Matt
(1)
Lopez Sébastien (ilustrator)
(1)
Majkowski Tomasz (tłumacz)
(1)
Maublanc Ludovic
(1)
May Dann
(1)
Moon Alan R
(1)
Pickering Jimmy
(1)
Piero
(1)
Polouchine Igor (1969- )
(1)
Qi Christina
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Quilliams Chris (ilustrator)
(1)
Robinson Naomi
(1)
Rochoń Tony
(1)
Skowron Martyna (tłumacz)
(1)
Szweda Szymon (tłumacz)
(1)
Torres Djib (ilustrator)
(1)
Torres Regis
(1)
Torres Régis (ilustrator)
(1)
Wełnicki Marcin
(1)
Wilson James
(1)
Wilson James A
(1)
Částlava Petr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
9-13 lat
(20)
Dzieci
(20)
Młodzież
(19)
14-17 lat
(12)
6-8 lat
(12)
Dorośli
(9)
0-5 lat
(1)
Temat
Podróże
(5)
Pociągi
(2)
Wagony
(2)
Asteriks (postać fikcyjna)
(1)
Cywilizacja
(1)
Czarodzieje
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Kamienie szlachetne
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Książęta i księżne
(1)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(1)
Kupcy
(1)
Liczenie w pamięci
(1)
Magia
(1)
Marzenia
(1)
Miasta
(1)
Obeliks (postać fikcyjna)
(1)
Parki i ogrody
(1)
Prohibicja
(1)
Renesans
(1)
Rycerze
(1)
Rzymianie
(1)
Siedem cudów świata
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Trening umysłu
(1)
Wyzwania
(1)
Śpiączka
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(19)
Gry planszowe
(16)
Gry w karty
(12)
Gry strategiczne
(6)
Gry karciane
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry logiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(21)
Kultura i sztuka
(1)
30 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: plansza 480 x 480 mm ; pionki statek w formie puzzli 3D ; karty do gry wtym: 47 kart"Pytanie", 37 kart "Przygoda", 18 kart "Bazar", 4 karty "Mapa", 4 karty przelicznik ; 4 karty Próba Hipokampusa ; 1 tabliczka KrysZtałki dla Smoka ; 1 kostka cyfrowa,; 1 kostka funkcyjna ; 8 kolorowych kryształów dla smoka ; 20 żetonów Beczka z wodą ; 32 żetony Ryby ; 14 żetonów Koral ; 14 żetonów Perła ; 1 żeton Pirat ; 1 plastikowa podstawka ; instrukcja.
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 60 min
Podczas rozgrywki poszukujemy złotego runa, którego strzeże jeden z 4 Smoków Morskich. W pierwszej kolejności musimy zdobyć kryształki, którymi można obłaskawić smoka. Potem trzeba przepłynąć przez Cieśninę Hipokampusa, gdzie zostaniemy poddani specjalnej próbie. Wreszcie musimy rozwiązać zagadkię, który ze smoków pilnuje złotego runa. Gracz, który dokona tego jako pierwszy zostaje zwycięzca rozgrywki. Pionki, którymi poruszamy się po planszy to historyczne modele jednostek żaglowych w formie Puzzli 3D do samodzielnego złożenia. Gra zawiera ponad 180 pytań z geografii fizycznej oraz historii wielkich odkryć geograficznych. [www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 140/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 1 plansza, 208 kart projektów ; 9 żetonów oceanów ; 4 plansze graczy ; 12 kart korporacji ; 24 żetony lasu warte P (16 o wartości"1" PZ i 8 o wartości "5" PZ) ; 148 kostek zasobów (100 brązowych, 24 srebrne i 24 złote) ; 52 znaczniki graczy (po 13 w każdym z 4 kolorów) ; 2 przezroczyste znaczniki (do oznaczania Temperatury i Poziomu Tlenu) ; 20 kart faz (po 5 kart w każdym z 4 kolorów graczy) ; 5 kafelków faz ; 3 przekładki do kart ; 4 karty pomocy ; przewodnik szybki start.;
Czas gry: około 1 godz.
Liczba graczy: 1-4
Ekspedycja Ares to nowa, dynamiczna i zupełnie niezależna gra w uniwersum Terraformacji Marsa, oparta o budowanie silnika produkcyjnego. Podczas rozgrywki uczestnicy kierują międzyplanetarnymi korporacjami i dążą do tego, aby zamienić Marsa w nadającą się do zamieszkania, dochodową planetę. Robią to, inwestując w karty projektów, które bezpośrednio lub pośrednio przyczynią się do terraformowania planety. Aby wygrać, gracze starają się osiągnąć wysoki współczynnik terraformacji i zgromadzić jak najwięcej punktów zwycięstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 205/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 8+)
Zawartość pudełka: 132 żywiczne płytki, 4 plansze graczy, plansza organizacyjna, płytka gracza rozpoczynającego, 9 żetonów warsztatów, 4 znaczniki punktacji, 4 żetony punktacji. tekturowa ieża, znacznik rund, lniany woreczek, instrukcja.
Ilość graczy: 2-4
Czas gry: 30-45 min
Po ukończeniu pałaców w Évorze i Sintrze władca Portugalii Manuel I zapragnął wznieść Letni Pawilon na cześć najdostojniejszych członków rodziny królewskiej. Zadanie powierzono najbardziej utalentowanym rzemieślnikom, których umiejętności miały nadać budynkowi prestiż godny samego króla. Niestety Manuel I zmarł, zanim budowa w ogóle miała szansę się rozpocząć. Gra planszowa Azul: Letni Pawilon przenosi nas do XVI-wiecznej Portugalii, gdzie podejmujemy się zadania, które w rzeczywistości nigdy się nie rozpoczęło. Jako mistrzowie rzemiosła, będziemy starali się wznieść Letni Pawilon z najlepszych dostępnych materiałów, wybierając płytki w odpowiednich kolorach i tworząc z nich fragmenty gwiazd. Za odpowiednie ułożenie wzorów względem pól specjalnych otrzymamy dodatkowe premie i cenne punkty, które przybliżą nas do mistrzowskiego tytułu [https://platon.com.pl/pl/gra-azul-letni-pawilon/produkt]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 215/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter [Gra planszowa] : mistrz pojedynków! / Ludovic Maublanc. - Gdańsk : Rebel, copyright 2022. - 1 pudełko ; 30x30x8 cm.
W pudełku: plansza, 8 różdżek, 9 kafelków sztandarów, kafelek prymusa, 142 karty, 24 żetony, 10 plastikowych podstawek, instrukcja.
Liczba graczy: 4-8
Czas gry: ok. 30 min
Na opakowaniu: Wizarding World.
Harry Potter: Mistrz Pojedynków to imprezowa gra blefu, w której rywalizujecie, by zdobyć jak najwięcej punktów dla swojego domu. Podczas każdej rundy będziecie przygotowywać czary i mierzyć różdżkami w swoich przeciwników. Następnie wszyscy równocześnie rzucają zaklęcia... albo się przed nimi bronią! Tylko najmądrzejsi czarodzieje i czarownice otrzymają nagrody, a ci którzy zostali oszołomieni, mogą stracić część zdobytych punktów! Na czym to polega? Rozgrywka w Mistrza Pojedynków składa się z 8 rund. W każdej z nich będziecie próbowali odgadnąć plany pozostałych graczy i wybrać najlepszą strategię działania. Waszym celem jest zdobywanie kart nagród, które są dostępne na środku stołu. Na początku wszyscy równocześnie i w tajemnicy wybieracie, czy zagracie kartę Drętwoty czy Przejęzyczenia. Gdy wszyscy podejmą decyzję, następuje faza wyboru przeciwnika. Po odliczeniu do 3 chwytacie za swoje różdżki i wskazujecie wybraną osobę. W tym miejscu macie chwilę, by przyjrzeć się, w kogo wycelowane są różdżki i podjąć ostateczną decyzję, co do rzucania zaklęcia. Następnie znów odlicza się do 3, po czym gracze równocześnie rzucają zaklęcia. Możecie zagrać zgodnie z kartą wybraną przez siebie na początku lub, jeśli obawiacie się, że zostaniecie zaatakowani, rzucić zaklęcie Protego, które pozwoli Wam uniknąć oszołomienia, a tym samym utraty cennych punktów. Na koniec rundy gracze, którzy nie zostali oszołomieni i nie skorzystali z zaklęcia Protego kolejno dobierają nagrody z dostępnej puli. Po 8 rundach sumujemy punkty ze zdobytych kart i dodatkowych nagród, wyłaniając zwycięski dom! [https://www.taniaksiazka.pl/harry-potter-mistrz-pojedynkow-rebel-p-1708654.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping&gclid=EAIaIQobChMIn9WY_rjd_gIVC6OyCh13cAOtEAQYAiABEgKP7_D_BwE]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 167/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu [gra planszowa] : Europa / autor gry: Alan R. Moon ; ilustracje: Julien Delval ; projekt graficzny: Cyrille Daujean ; tłumaczenie: Magdalena Jedlińska, Szymon Szweda, Tomasz Z. Majkowski. - Gdańsk : Rebel, copyright 2016. - 1 pudełko (plansza przedstawiająca mapę Europy, 240 kolorowych wagoników: 45 żółtych, niebieskich, czarnych, czerwonych i zielonych oraz kilka dodatkowych w każdym kolorze, 15 kolorowych Dworców: po 3 w każdym kolorze, 158 kolorowych kart, 110 kart Wagonów w 8 kolorach oraz 14 lokomotyw, 46 biletów: 40 biletów na Typowe Trasy i 6 biletów na Długie Trasy z niebieskim tłem, 1 karta podsumowania, 1 Europejski Ekspres - premia za najdłuższą trasę, 5 drewnianych znaczników punktacji po 1 w każdym kolorze, instrukcja) ; 30x30x7 cm.
(Wiek: 8+)
Liczba graczy: 2-5 osób.
Czas gry: 30-60 min.
W pudełku:plansza przedstawiająca mapę Europy, 240 kolorowych wagoników: 45 żółtych, niebieskich, czarnych, czerwonych i zielonych oraz kilka dodatkowych w każdym kolorze, 15 kolorowych Dworców: po 3 w każdym kolorze, 158 kolorowych kart, 110 kart Wagonów w 8 kolorach oraz 14 lokomotyw, 46 biletów: 40 biletów na Typowe Trasy i 6 biletów na Długie Trasy z niebieskim tłem, 1 karta podsumowania, 1 Europejski Ekspres - premia za najdłuższą trasę, 5 drewnianych znaczników punktacji po 1 w każdym kolorze, instrukcja.
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! Wsiąść do pociągu: Europa to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To gra prosta i elegancka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, spodoba się też doświadczonym graczom. Niniejszy zestaw zawiera kompletną grę i nie wymaga użycia pierwszej wersji Ticket to Ride. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 4/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Europa 1912 [Gra planszowa] / autor gry Alan R. Moon.; - Gdańsk : Rebel, copyright 2019. - 1 pudełko ; 18,5 x 9,6 x 3,5 cm.
(Wsiąść do Pociągu)
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Wsiąść do Pociągu: Europa.
Zawartość pudełka: 101 biletów (46 biletów z podstawowej wersji orz 55 zupełnie nowych), 5 kart wagoników, 25 pionków (5 zółtych, 5 czerwonych, 5 zielonych, 5 niebieskich, 5 czarnych), instrukcja.
Ilość graczy:
Czas gry: do 45 min
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do Pociągu: Europa 1912 zapewni Wam jeszcze więcej zabawy dzięki nowym biletom do zrealizowania! W tym niepozornym pudełku kryją się aż trzy alternatywne tryby rozgrywki oraz rozszerzenie z zajezdniami i magazynami, które dodatkowo ubarwi grę. UWAGA! Aby grać z nowymi zasadami magazynów i zajezdni wystarczy dowolna podstawowa wersja gry. Bilety zawarte w dodatku Europa 1912 pasują wyłącznie do wersji Wsiąść do Pociągu: Europa. Co wprowadza dodatek? 101 kart biletów. 46 z nich to bilety z wersji podstawowej, natomiast 55 jest zupełnie nowych. Trzy tryby rozgrywki z wykorzystaniem nowych tras: Rozszerzona Europa, Mega-Europa oraz Metropolie Europy. Rozszerzenie Magazyny i Zajezdnie, wprowadzający do zabawy dodatkowy element strategiczny. Czym jest Wsiąść do Pociągu: Europa? To gra familijna o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To prosta i elegancka planszówka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania uczestników. [Rebel, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 156/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Widmo [gra planszowa] / autor gry Alan R. Moon ; ilustracje Régis Torres. - Gdańsk : Rebel, copyright 2022. - 1 pudełko ; 28 x28 x 6 cm + instrukcja.
(Wsiąść do Pociągu)
Zawartość pudełka: 1 plansza, 80 nawiedzonych wagoników: po 20 wagoników w kolorze białym, pomarańczowym, fioletowym, czarnym ( plus kilka zapasowych, gdyby się jakieś zgubiły), 72 karty Platform, 33 karty biletów, 4 karty Biletów specjalnych "Cukierek albo psikus", Złoty Bilet, instrukcja.
Na pudełku: Wsiąść do pociągu Pierwsza podróż Seria.
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 15-30 min
Wciągająca gra ze znanej i lubianej serii tym razem jest dostępna w wersji przeznaczonej również dla dzieci. To doskonały sposób na wspólne spędzanie czasu w rodzinnym gronie. "Wsiąść do pociągu Widmo" to kolejna odsłona popularnej serii gier rodzinnych, dostosowana również do umiejętności młodszych graczy. Idealnie nadaje się do wprowadzenia dzieci w świat gier planszowych. W trakcie gry należy zrealizować 6 celów polegających na dotarciu w wyznaczone miejsca na planszy przedstawiającej Koszmarkowo - miejsce strasznych sekretów. Na początku każdy dostaje karty z dwoma celami do zrealizowania. Wystarczy jedynie zebrać karty w odpowiednim kolorze i odpowiedniej liczbie, żeby zbudować na planszy połączenie, które pomoże nam wykonać zadanie. W trakcie swojej kolejki gracz albo dobiera karty albo buduje połączenie. Po dotarciu w wyznaczone miejsce gracz losuje kolejną kartę z celem i gra toczy się dalej. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy zrealizuje 6 celów. Zasady gry są stosunkowo proste, aby łatwo było je opanować dziecku. W odróżnieniu od standardowej gry z tej serii gracze dobierają karty wyłącznie w ciemno, dzięki czemu dorośli nie mają nad dziećmi przewagi z uwagi na lepszą umiejętność planowania strategii. Dodatkowo trasy nie są punktowane - celem gry nie jest zdobycie jak największej liczby punktów, lecz zrealizowanie 6 celów. Poza tym poszczególne miejsca na planszy zostały nie tylko opisane, ale również zobrazowane. Dzięki temu nawet te dzieci, które jeszcze nie potrafią czytać, będą w stanie zagrać w tę grę. [https://www.taniaksiazka.pl/wsiasc-do-pociagu-widmo-rebel]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 157/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 6+)
Zawartość pudełka: plansza z mapą europejskich tras koncertowych; 80 kolorowych wagoników, 72 karty Wagonów ; 32 karty Biletów ; 4 karty Biletów Specjalnych Wschód-Zachód ; Złoty Bilet ; instrukcja.
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 14-30 min.
Jeżeli uwielbiasz klasyczną odmianę gry "Wsiąść do pociągu" i szukasz czegoś podobnego do niej, ale nadającego się również dla dzieci, to ta odmiana jest właśnie dla Ciebie. Uproszczone zasady sprawiają, że gra stanowi idealny wstęp do serii gier "Wsiąść do pociągu". "Wsiąść do pociągu. Pierwsza podróż" to rodzinna gra, która pozwala na wprowadzenie dzieci w świat gier z serii "Wsiąść do pociągu". Zasady gry są zbliżone do zasad obowiązujących w grach z tej serii, ale zawierają pewne uproszczenia, które sprawiają, że w grę z powodzeniem może zagrać już pięcioletnie czy sześcioletnie dziecko. W tej odmianie gry gracze poruszają się po mapie Europy. Trasy są nieco krótsze niż w standardowej wersji, dodatkowo każde miasto zostało oznaczone charakterystyczną ilustracją, co sprawia, że w grę mogą grać również dzieci, które jeszcze nie nauczyły się czytać. W trakcie gry gracze zajmują na planszy kolejne odcinki tras, próbując zrealizować cel określony na bilecie. Do zajmowania tras służą kolorowe wagoniki o rozmiarach nieco większych niż normalnie, co sprawia, że dzieciom dużo łatwiej jest nimi manewrować. Jedna rozgrywka zajmuje około 15-30 minut, co sprawia, że gra doskonale nadaje się dla dzieci, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z grami planszowymi i nie są jeszcze w stanie skupić się nad jedną grą na długi okres czasu. Jeżeli gra przypadnie dzieciom to gustu, to w serii "Wsiąść do pociągu" dostępna jest również inna gra z uproszczonymi zasadami i przeznaczona dla dzieci - "Wsiąść do pociągu. Widmo". [w.taniaksiazka.pl/wsiasc-do-pociagu-pierwsza-podroz-rebel-p-865127.html?utm]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - 247/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 8+)
W pudełku: 1 plansza z torem punktacji, 84 karty, 36 żetonów do głosowania w 6 kolorach, ponumerowanych od 1 do 6, 6 drewnianych króliczków, instrukcja.
Gra rodzinna dla 3-6 osób.
Czas gry 30 min.
Na pudełku: Rodzina.
Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem, wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie, następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza. Bajarz zdobywa punkty jeśli któryś z graczy zagłosuje na poprawną kartę. Choć gra wydaje się prosta, to nietypowe obrazki potrafią zaskoczyć – wymyślenie skojarzenia, które nie byłoby zbyt proste lub zbyt odległe jest nie lada wyzwaniem. Sprawdź kreatywność swoją i bliskich! [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 6/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 8+)
Czas gry 30 minut
Liczba graczy 3-12
Zawartość pudełka: 84 karty, plansza punktacji, 12 tabliczek do głosowania, 24 znaczniki do głosowania, 12 drewnianych pionków króliczków, instrukcja
Puść wodze fantazji i baw się z Dixit Odyseja - rozszerzoną wersją popularnej gry skojarzeniowej. Dzięki dodatkowym elementom możesz zaprosić do zabawy aż 12 osób! Razem wyruszcie na poszukiwanie nowych, zaczarowanych światów i bawcie się wyobraźnią. Na czym to polega? Dixit to narracyjna gra karciana, w której wymyślamy i odgadujemy skojarzenia do wieloznacznych, bogato ilustrowanych kart. W każdej rundzie jedna z osób zostaje Bajarzem - wybiera dowolną kartę z ręki i podaje hasło, które jej zdaniem odzwierciedla obrazek. Może to być pojedyncze słowo, całe zdanie, cytat lub fragment piosenki czy filmu. Kolejne osoby wybierają spośród swoich kart po jednej pasującej do słów Bajarza, a następnie wszystkie obrazki są tasowane. Zadaniem graczy jest odgadnięcie, który obrazek był tym pierwszym. [rebel.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-60/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 6+)
Zawartość pudełka: 1 plansza ; 4 planszetki domów, 8-ścienna kostka do gry solo; 12 pionków przyjaciół (3 motylki, 3 jaszczurki, 3 liski i 3 myszki) ; 59 kart, jagody, gałązki, bryłki żywicy, 16 zetonów parad, żeton słońca, żeton księżyca, żetony punktów (40 żetonów 1 pkt ; 15 żetonów 5 pkt) ; instrukcja.
Liczba graczy: 1-4
Czas gry: 30 min
Zawiera minidodatek Przedszkole w Everdell czyli: 4 skrzynki na surowce, 4 karty promocyjne, dodatkowe żetony surowców i 6 kart promocyjnych do podstawowej wersji gry Everdall.
Moje małe Everdell to nowa wersja popularnej gry strategicznej, w pełni dostosowana do potrzeb dzieci! Wraz z najmłodszymi mieszkańcami osady będą mogły wziąć udział w zabawie o to, kto stworzy najbardziej spektakularne wymyślone miasto. Korzystając z mechaniki przydzielania pracowników i rozbudowy obszarów, gra zapewni świetną zabawę dla całej rodziny, pobudzając mózgi maluchów i poprawiając ich koncentrację oraz umiejętność planowania. Uwaga! Gra zawiera minidodatek Przedszkole w Everdell, czyli 4 skrzynki na surowce, 4 karty promocyjne, dodatkowe żetony surowców i 6 kart promocyjnych do podstawowej wersji gry Everdell! Na czym to polega? Rozgrywka w Moje małe Everdell toczy się przez 4 rundy. W każdej z nich na stole pojawią się nowe surowce do zdobycia, będziemy też rozgrywać kolejno swoje tury. W każdej swojej turze zagrywasz 1 pionek przyjaciela na wybrane pole i wykonujesz związaną z nim akcję. Następnie zagrywasz 1 kartę, płacąc jej koszt (o ile chcesz i możesz to zrobić). Zwycięży gracz, który na koniec będzie miał najwięcej punktów z zagranych kart, bonusów i specjalnych żetonów parady [Rebel, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 217/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 8+)
(Kaucja)
Zawartość pudełka: 98 kart ; 2 ozdobne płytki ; 7 plansz z wynikami ; 7 ścianek ; 25 znaczników kotylionów (1 pusty) ; 7 kart pomocy ; ; 3 znaczniki medali ; instrukcja
Zawartość Przyjaciele i budynki dekoracyjne: 15 kar przyjaciół ; 35 budynków dekoracyjnych ; płytka zwycięstwa ; instrukcja.
Liczba graczy: 1-7 osób
Czas gry: 20 min
Tajemniczy ogród to przepięknie wykonana, urzekająca karcianka, w którą można grać na kilka różnych sposobów. Podczas zabawy uczestnicy będą tworzyć piękne ogrody pełne pachnących kwiatów, wspaniałych drzew, tajemniczych ścieżek i przyciągających wzrok dekoracji. Aby wygrać, należy ostrożnie dobierać karty, obserwując sytuację w swoim ogrodzie oraz to, co dzieje się u przeciwników. Dzięki prostym zasadom gra doskonale nadaje się dla osób początkujących i do rodzinnej zabawy, a dopracowanie graficzne (zarówno ilustracji, jak i elementów przestrzennych) cieszy oko i sprawia, że rozgrywka jest prawdziwą przyjemnością. Na czym to polega? W Tajemniczy ogród można grać w trybie kooperacji albo w trybie rywalizacji, używając tych samych zasad. Przed rozpoczęciem gry zdecydujcie, który tryb wybieracie. Niezależnie od wybranego trybu, rozgrywka składa się z 4 rund. W każdej z nich uczestnicy zagrywają po 3 karty, a następnie otrzymują punkty za ich efekty. Wybór i zagrywanie poszczególnych kart odbywają się w formie draftu - wymiany kart między sąsiednimi graczami. Z dobranych kart wybieramy 1, którą chcemy zagrać oraz 2, które przekażemy najbliższym graczom. Co ważne, punkty, które otrzymamy pod koniec rundy, zależą od kart znajdujących się nie tylko w naszym ogrodzie, ale również w ogrodach sąsiadów. Kluczowe dla zwycięstwa jest ciągłe analizowanie sytuacji na stole oraz tego, jakie karty przekazujemy przeciwnikom. [https://platon.com.pl/pl/gra-tajemniczy-ogrod/produkt-729471088]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 204/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble Asterix [gra]. - Gdańsk : Rebel, 2023. - 1 puszka ; 13x13x5 mm.
Zawartość pudełka: 55 okrągłych kart, 1 puszka, instrukcja.
Czas gry: 15 min
Ilość osób: 2-8
Asteriks, Obeliks, Panoramiks i inni mieszkańcy wioski szykują się do obrony przed Rzymianami! Zebrali najważniejsze rzeczy, a po drodze zawitali na karty Dobble, by cieszyć najmłodszych i zachęcać ich do rozwijania refleksu i spostrzegawczości. Na 55 okrągłych kartach znajdziemy zarówno kultowe postacie, jak i charakterystyczne przedmioty. Czy uda Ci się wypatrzyć identyczne obrazki zanim zrobią to przeciwnicy? [https://platon.com.pl/pl/gra-dobble-asterix/produkt-1053512440]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 195/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble Connect [Gra]. - Gdańsk : rebel, copyright 2023. - 1 pudełko ; 13x13x5,2 cm.
(Wiek: 8+)
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Zawartość pudełka: 90 kart ; instrukcja.
Ilość graczy: 2-8
Czas gry: ok. 15 min
Połącz siły z innymi mistrzami spostrzegawczości i odkryj zupełnie nowy wymiar rozgrywki! Spójrz na wylosowaną kartę oraz na te, które już zostały wyłożone na stole. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i dołóż kartonik do wzoru. Teraz następny! Tylko nie zwątp, każda karta łączy się z inną zawsze tylko jednym symbolem! Dobble Connect to zupełnie nowa odsłona rodzinnej gry karcianej, w której ćwiczymy refleks i spostrzegawczość. Naszym celem jest ułożenie 4 kart w swoim kolorze tak, by tworzyły nieprzerwaną linię – poziomą, pionową lub na skos. Aby dołożyć kolejną kartę do wzoru, musimy znaleźć wspólny symbol, łączący ją z jedną z kart, do której chcemy ją przyłączyć. Kto pierwszy, ten lepszy! W Dobble Connect możemy grać indywidualnie lub w drużynach, dzięki czemu zabawa będzie jeszcze bardziej emocjonująca!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 208/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit 3 [Gra] : podróże / autor Jean-Louis Roubira ; ilustracje Xavier Collette. - Gdańsk : Rebel ; Poitiers : Libellud, 2018. - 1 pudełko ; 4 x 28 x 12 cm.
Zawartość pudełka: 84 karty ; instrukcja.
Gra zdobyła wiele nagród na całym świecie m.in. tytuł Najlepszej Gry Roku 2009 we Francji, Hiszpanii, Belgii oraz tytuł najlepszej Party Game w USA oraz nagrodę Golden Ace.
Dixit 3 to 84 nowe, świetnie narysowane karty, utrzymane w klimacie magicznego snu. Nowym ilustratorem został Clément Lefevre - ceniony francuski grafik i autor książek dla dzieci oraz młodzieży, rysujący dla wielu renomowanych wydawców. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit
Ilość graczy: 3-6
Czas gry: 30 min
Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów. Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty! Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej. Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów! Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne, terapeutyczne i coachingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 151/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit 5 [Gra] : marzenia / autor Jean-Louis Roubira ; ilustracje Franck Dion. - Gdańsk : Rebel ; Poitiers : Libellud, 2019. - 1 pudełko ; 4 x 28 x 12 cm
Zawartość pudełka: 84 karty ; instrukcja
Gra zdobyła wiele nagród na całym świecie m.in. tytuł Najlepszej Gry Roku 2009 we Francji, Hiszpanii, Belgii oraz tytuł najlepszej Party Game w USA oraz nagrodę Golden Ace.
Dixit 5 : marzenia stanowi dodatek do gry Dixit lub Dixit Odyseja, nie jest samodzielną grą.
Liczba graczy: 3-6
Czas gry: 30 min
Rozszerzenie do gry Dixit, które zabierze Cię w zupełnie nowe, nieznane rejony wyobraźni! Dodatek składa się z 84 kart, które można dołączyć do podstawowych lub grać zamiast nich. Posiadanie podstawowej wersji gry jest niezbędne. Dixit to gra skojarzeń, dzięki której popuścisz wodze fantazji i dostrzeżesz więcej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 152/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex [gra planszowa] : wyzwania. 2 / Johan Bevenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje Sébastien Lopez. - Gdańsk : Rebel ; Montpellier : Captain Macaque, coryright 2018. - 1 pudełko : tektura, kolor ; w pudełku 5x14x14 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 15 cm).
(Wiek: 6+)
Czas gry: 15 min.
Liczba graczy: 2-6.
Na pudełku: Mądra gra.
Na pudełku: Dzieci! 8 nowych wyzwań.
Zawartośc pudełka: 90 kart, 74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur z wytłoczeniami, 6 układanek z obrazem mózgu,
Czas gry: 15 min
Oto dynamiczna i wesoła gra, która pozwoli Wam wzmocnić pamięć, zręczność i zdolność kojarzenia faktów, jednocześnie pozostając świetną zabawą! W Cortex dla Dzieci 2 od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Nie czekaj! Zbierz przyjaciół i wyzwij ich na pojedynek, w którym zetrą się Wasze umysły! Cortex dla Dzieci 2 posiada zasady i karty zaprojektowane specjalnie z myślą o najmłodszych graczach, pozostając atrakcyjnym wyzwaniem także dla tych starszych!.[smyk.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-54/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W pudełku: 58 kart, 24 dwustronne pola Wyspy, 6 pionków, 4 figurki skarbów (Kamień Ziemi, Posążek Wiatru, Kryształ Ognia, Kielich Oceanu), 1 wodomierz, 1 znacznik poziomu wody, instrukcja.
Ilość graczy: 2-4
Czas gry: około 30 min
Zakazana Wyspa była niegdyś odludnym azylem tajemnego, starożytnego imperium Archean. Według legend Archeanie posiadali moc kontroli żywiołów naszej planety: ognia, wiatru, wody i ziemi. Używali do tego czterech świętych przedmiotów: Kryształu Ognia, Posążka Wiatru, Kielicha Oceanu oraz Kamienia Ziemi. Gdyby skarby te wpadły w niepowołane ręce, mogłoby to spowodować katastrofalne konsekwencje, dlatego też Archeanie ukryli je na Zakazanej Wyspie. Wyspa miała zatonąć gdyby trafił na nią ktokolwiek z zamiarem wykradzenia skarbów. Minęły setki lat od tajemniczego upadku imperium, a Zakazana Wyspa pozostała nieodkryta... aż do dziś. Czy wasz zespół śmiałków zdoła przekroczyć granice Wyspy, zdobyć ukryte skarby i uciec z niej z życiem? Zakazana Wyspa to kooperacyjna gra przygodowa dla 2 do 4 osób. Gracze wcielają się w zespół śmiałków poszukujących czterech zaginionych skarbów na tytułowej wyspie. Tylko dobrze zorganizowana współpraca uczestników rozgrywki może powstrzymać Wyspę przed zatonięciem. Po tym, jak drużyna zdoła zdobyć skarby, musi dostać się do Przystani Głupców i stamtąd ewakuować się helikopterem, nim Wyspa pogrąży się w morskich odmętach. Jeśli wyspa zatonie nim zdążycie wykonać zadanie, wasza misja zakończy się porażką!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-110/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gra przeznaczona dla 2-5 graczy, wiek 8+. Czas gry 30-60 min.
Wsiąść do Pociągu: Polska to dodatek zaprojektowany pod kątem rozgrywki dla 2–4 osób. Gra toczy się na planszy z mapą Polski, a celem uczestników jest zrealizowanie jak największej liczby tras. Budując połączenia między miastami, a także łącząc ze sobą poszczególne kraje sąsiadujące, gracze próbują zdobyć monopol w segmencie komunikacji publicznej. Im wcześniej uda im się skomunikować dwa państwa, tym więcej punktów otrzymają
Zawartość pudełka: mapa Polski ; 35 kart biletów ; 20 kart państw ; instrukacja
Czas trwania: 30-60 min
Od morza aż do Tatr, jak Polska długa i szeroka, rozciągają się przepiękne tereny, które tylko czekają na odkrycie. Chcesz poobserwować żubry w cieniu Puszczy Białowieskiej? A może wolisz pospacerować urokliwymi uliczkami Wrocławia? Wsiąść do Pociągu: Polska zabierze Cię w wyjątkową podróż do przeszłości, podczas której wcielisz się w kolejowego magnata z poprzedniego stulecia i przyczynisz się do rozwoju sieci połączeń kolejowych nie tylko w kraju, lecz także w sąsiednich państwach. Na czym to polega? Na samym początku zabawy gracze losują karty tras. Wskazują one, jakie dwa miasta mamy połączyć nieprzerwaną trasą kolejową. Im dłuższa trasa, tym więcej punktów da nam na koniec gry, jednak jeśli nie uda nam się jej zrealizować – przyniesie nam punkty ujemne! Podczas gry uczestnicy dobierają kolorowe karty wagonów. Stanowią one walutę, która pozwala nam budować odpowiednie odcinki między miastami. Przykładowo aby wybudować trasę między Płockiem a Kaliszem potrzebujemy trzech pomarańczowych kart, a między Gdańskiem a Olsztynem – trzech czarnych. Jeśli na początku swojej tury mamy odpowiedni zestaw kart, możemy wydać je, aby postawić swoje wagoniki w wybranym miejscu. Łącząc poszczególne odcinki w dłuższe trasy staramy się realizować jak najwięcej biletów. Zwycięża gracz, który uzbiera na nich najwięcej punktów. Co wyróżnia ten dodatek? Każda mapa z serii Wsiąść do Pociągu charakteryzuje się indywidualnymi zasadami, które wpływają na przebieg rozgrywki i planowanie ruchów. W przypadku mapy Polski jest to usprawnianie komunikacji między państwami ościennymi. Oprócz łączenia ze sobą miast, nasze trasy mogą docierać również do przejść granicznych, a tym samym łączyć sąsiadujące z nami kraje. Jeśli w naszej turze uda nam się stworzyć takie połączenie, dobieramy wierzchnie karty ze specjalnych stosów obu państw. Ich wartość punktowa ułożona jest malejąco, co oznacza, że gracze, który jako pierwsi dobierają karty, mogą liczyć na wyższy bonus punktowy. [Rebel, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-85/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata [Gra planszowa] / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Belgia ; Gdańsk : Repos Production, Wydawnictwo Rebel ; copyright 2021. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 29x29x8 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 26 cm).
(Wiek: 10+)
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 7 plansz Cudów Świata ; 7 kart Cudów Świata ; 49 kart I Era ; 49 kart II Era ; 50 kart III Era ; 42 żetony Konfliktu ; 20 monet o wartości 3 ; 30 monet o wartości 1 ; 1 notes punktacji ; 1 instrukcja ; 2 karty wariantu dla 2 graczy.
Darmowe rozszerzenie "Lost Wonders" do 7 Cudów Świata dostępne w wersji "print&play" także w polskiej wersji językowej.
Na pudełku: Najczęśćiej nagradzana gra na świoecie.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki! 7 cudów świata to świetnie zbalansowana gra o rozwoju cywilizacji, która łączy proste zasady i dynamiczną rozgrywkę z planowaniem i strategicznym myśleniem. Uczestnicy wcielają się w przywódców starożytnych miast, które starają się poprowadzić do jak najbardziej optymalnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-45/GP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej